Kuukausikin vaihtui, äkkiää se aika kuluu.

Taas on takana yksi viikonloppu. Perjantaina tuli tanssittua Unelmavävyjen tahdittamana, tosin tahtia antoi myös Ukon siskon miehen eväspullo. Launantaina olikin sitten vähän "outo" olo kun heiniä piti niittää. No, heinät on nurin ja nyt toivotaan vaan poutaa loppuviikoksi.

Kissat kärsivät kuumuudesta. Roope makailee vaan kellarissa, tulee esiin ainoastaan syömään. Uuno jaksaa vielä vähän osallistuakin, tosin pihalla pörisevät koneet pelottavat Rohkeaa Seikkailijaa. Uuno kävi vanhan saunan katolla kesyttämässä naakan poikasia, tuloksena oli reikä päässä. Naakalla on terävä nokka.

Sorruin pitkästä aikaa ostamaan lankoja Suomesta. Prismassa oli Tenessee lankaa tarjouksessa ja kilo tarttui mukaan. Langasta olisi tarkoitus saada aikaan pusero. Tallinnan matka tuli varattua ja sieltä sitten raahataan lankoja enemmänkin.